Nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę, że Earthdawn obchodzi w tym roku 25-cio lecie?

Pierwsze wydanie ujrzało świat w 1993 roku, dzięki wydawnictwu FASA.  Od tego czasu FASA wydała ponad 20 podręczników wzbogacających świat, jednak w 1999 roku, w styczniu, zamknięto linię wydawniczą.  Pod koniec 1999 roku FASA sprzedała licencję na ED wydawnictwu Living Room Games, które w 2001 roku wydało drugą edycję. Ta edycja nie wzbogaciła settingu ale popchnęła linię czasową wydarzeń w Barsawii. Wprowadziła także kilka zmian do mechaniki. Prawa do publikacji dla Living Room Games wygasły w 2005 roku.

W roku 2003 kolejna licencja popłynęła do wydawnictwa RedBrick, którzy opracowali własną wersję opartą na produktach FASA, jednocześnie publikując oryginalne książki FASA w formacie PDF. Seria Classic, wydana w 2005 roku, jest, zasadniczo, alternatywną drugą edycją, ale bez oznaczania jej numerem.  Każda książka ma ponad 500 stron i  podsumowuje wiele z tego, co opublikowała FASA – nie tylko mechanikę gry, ale także świat, narracje i historie.  Podczas gdy RedBrick starał się pozostać wierny wizji i stylowi  wizualnemu FASA, zrewidował prawie wszystko i wprowadził nowy materiał, aby wypełnić luki. RedBrick rozpoczął publikowanie powieści Earthdawn w 2007 roku. W 2009 roku RedBrick ogłosił trzecią edycję gry. Żeby zdobyć większą ilość fanów dla trzeciego wydania RedBrick opublikował książkę za pośrednictwem wydawnictwa Flaming Cobra Mongoose Publishing. Pierwsze dwie książki ukazały się w lipcu 2009 roku.

W 2012 roku RedBrick ogłosił przekazanie licencji Earthdawn firmie FASA Corporation (a następnie FASA Games, Inc.). FASA Games opublikowało ulepszony Przewodnik gracza do trzeciej edycji, stworzony przez RedBricka, oparty na zasadach Earthdawn Third Edition, ale w książce o mniejszym formacie. FASA oznajmiła jednak, że posiadacze trzeciej edycji nie muszą kupować poprawionego podręcznika.

W 2014 roku FASA Games ogłosiła zbliżającą się publikację Czwartej edycji ED i uruchomiła udany Kickstarter, aby wesprzeć projekt. Czwarta edycja jest opisana jako przeróbka mechaniki gry, z prostszym systemem poziomu sukcesu.

Świat gry przesunięto o pięć lat, po zakończeniu wojny Barswiańsko – Therańskiej, aby usunąć zwisające wątki w metaplocie i otworzyć świat gry na nowe historie.

Pierwszy tytuł Czwartej Edycji – Podręcznik Gracza – został wydany na początku 2015 roku. W 2014 roku FASA Corporation wydała także pozwolenie dla Impact Miniatures, aby przywrócić oryginalne produkcje figurek do gry. Aby to sfinansować, Impact Miniatures uruchomił udany projekt Kickstarter.

/Auraya