Przestrzeń astralna

Przestrzeń astralna

Wiele już napisałam o magii w kontekście Earthdawna. Pokazałam Wam przedmioty magiczne, opowiedziałam o tym jak działają adepci i skąd głosiciele czerpią swoją magię. Dziś opowiem Wam o nierozerwalnej części świata, jaką jest przestrzeń astralna. Żadna dyskusja o...

czytaj dalej
Smoki

Smoki

Każdy, szanujący się, świat fantasy, posiada swoje Smoki. Earthdawn nie jest tutaj wyjątkiem. I choć możecie, oczywiście, wbić się w płytówkę i ruszyć na misję ubicia Smoka, to raczej takich praktyk nie polecam, bo możecie się nieźle zdziwić. EDekowe Smoki, bowiem, w...

czytaj dalej
Pasje i Głosiciele

Pasje i Głosiciele

“Na każde pytanie, na które udzielono odpowiedzi, pojawia się tuzin innych". Te słowa, wydają się szczególnie prawdziwe w odniesieniu do zagadnień wiary. Jeśli przeanalizujemy legendy i opowieści z Barsawii, czy nawet dalszych prowincji Imperium, bez trudu zauważymy,...

czytaj dalej
Słowniczek EDekowy

Słowniczek EDekowy

Świat, w którym będzie żyła Twoja postać, jest przesiąknięty magią. Przejawia się ona niemal w każdym aspekcie życia. To magia doprowadziła kraj do ruiny i to ona pomoże go uporządkować. Przedstawiamy krótki słowniczek pojęć ze świata ED, żeby łatwiej Wam było...

czytaj dalej
Przedmioty magiczne

Przedmioty magiczne

W przesyconym magią świecie Earthdawna istnieje wiele rodzajów przedmiotów magicznych. W tym artykule przedstawię ci, pokrótce, wszystkie ich rodzaje. AMULETY KRWI Są to magiczne przedmioty, które czerpią swoją moc z krwi postaci. Powszechnie  używane w czasach...

czytaj dalej
Rasy Dawców Imion

Rasy Dawców Imion

Wiele różnych typów istot rozumnych żyje w świecie Earthdawna. Różnią się rozmiarem i kształtem, kolorem i kulturą, razem tworzą barwny, żywy świat. Te istoty nazywamy zbiorczo dawcami imion. Barsawia jest domem ośmiu ras dawców imion, krążą jednak plotki, że w...

czytaj dalej
Kilka słów o historii ED

Kilka słów o historii ED

Dawcy Imion! Na początek chcemy Wam nieco przybliżyć Earthdawna. System, który miał już 6 edycji (1, 2, Classic, 3, 3R, 4) i kilka romansów z innymi mechanikami (d20, FU, SW) ma ponad 25 lat, ale sama historia świata niewiele ruszyła do przodu. Kończąca się epicką...

czytaj dalej