Na konwencie będziecie mieli możliwość posłuchania prelekcji o Earthdawnie, wzięcia udziału w konkursach i sesjach oraz rozegrania Multisesji.


Piątek

Zapraszamy do akredytacji już od 15:00 🙂

Wyobraź sobie świat, w którym magia jest wszędzie i możesz jej użyć do wszystkiego, od gotowania po spektakularne walki. Świat, w którym niecodzienne rasy rozumne walczą z potężnymi istotami z innych wymiarów. Świat wspaniałych miast, podwodnych królestw i tajemniczych ruin pełnych skarbów ale i niebezpieczeństw. Zapraszam Cię na wycieczkę po nieco zapomnianym świecie Earthdawna.

prowadzi Hubert ‘Jankoś’ Jankowski

Multisesja to wydarzenie dla ponad 20 graczy, którzy wspólnie wezmą udział w epickiej kampanii przygotowanej specjalnie na Orichalcum i poprowadzonej przez najbardziej obeznanych w uniwersum ED, Mistrzów Gry.

Od pamiętnych wydarzeń z poprzedniej Multisesji minęły ponad dwa lata. W tym czasie w Barsawii nastąpiły przełomowe zmiany. Król Neden odbił z rąk therańskich Triumfa i zjednoczył prowincję przeciwko Therańczykom. Bitwa o Powietrzną Przystań pozbawiła Theran złudzeń co do podległości Barsawii ale też przyniosła ogromne straty. Neden przypłacił ją życiem, podobnie jak jeden z Wielkich, Vasdenjas. Throal pogrążył się w wojnie o władzę i dopiero zbrojna aneksja Iopos na Jerris przywołała krasnoludy do zgody i doprowadziła do osadzenia na tronie Throalu Kovara z Domu Maksei. Barsawia, chwilowo, odetchnęła.

Wielkim Smokom nie dane było długo opłakiwać swojego brata. W jego spuściźnie znalazły bowiem dowód na to, że Alamaise przeżył atak na Cytadelę Magii. Tajemniczy przedmiot wyraźnie wskazywał, że Zguba nie zaniechał swojego planu odzyskania Puszczy. Rada Wielkich podjęła więc decyzję, że należy odnaleźć Alamaisea i przywołać do porządku. Wielkie Smoki zbierają swoje Smokowce. Nadszedł czas, kiedy to najpotężniejsi Dawcy Imion w Barsawii muszą wziąć sprawy w swoje łapy.

Ostrzeżenie dla Ostoi Stanisław Żórawski

Jest rok 1420 TH. BG są zbiegami, uciekającymi z niewoli orków. Część z nich pochodzi z kaeru Ostoja. Właśnie dowiedzieli się, że niedawni ciemiężcy chcą napaść na ich dom – zbierają wojsko, sprzęt do kopania i burzenia oraz prowiant na długotrwałe oblężenie!
Problem w tym, że złowrogi gród, od którego bohaterowie chcą się jak najszybciej oddalić, jest otoczony bagnami i rozlewiskami rzek. Położenie kaeru znają zaś tylko w przybliżeniu, ponieważ ich wcześniejsza podróż miała niezwykle dramatyczny charakter… W drodze do celu będzie ich czekać ciężka przeprawa przez bezdroża, zmagania z kaprysami pogody, spotkania z dzikimi mieszkańcami pustkowi i masa trudnych wyborów. Tropiciele nieprzyjaciela będą im deptać po piętach. Czy naszym śmiałkom uda się uciec i ostrzec przyjaciół? Przekonamy się już w piątkowy wieczór.

Głównym celem sesji jest prezentacja modelu rozgrywania przygód z wykorzystaniem matrycy heksagonalnej. Ruch drużyny będzie ukazywany na planszy, a strategia odbywanej podróży będzie zależała od decyzji graczy. Poza zwykłym graniem, sporo czasu zajmie nam pewnie tłumaczenie dodatkowych reguł. Trudno powiedzieć, czy uda się skończyć przygodę i z jakim skutkiem. Nie ma to jednak aż takiego znaczenia, bo tu największym źródłem radości z grania jest sama podróż.

ShadowDawn: Rise of the Rad Wood [ENG]Michał ‘Kosmit’ Kosmala

The Chernobyl meltdown of the reactor in 1986 was one of the first symptoms of Awakening. Now, 100 years after the catastrophe, in 2086 Zona is still cut off by the tribe of elves that took the Red Forest and the area around the sarcophagus. Everything seems to be that a Ritual is being prepared that will “restore the lost Elven Heritage.” Shadowrun Anarchy with a huge Earthdawn twists. Session will be run in English.

Tomasz ‘GrOm’ Paciorek

Jeden z tych, którzy wiedzą o czym śpiewają. Żeglarz z krwii i kości, zakochany w Mazurach i dobrej whisky. Od najmłodszych lat związany z muzyką, swoje pierwsze kroki stawiał w ślad za Romanen Roczeniem, po jakimś czasie jednak wypracował własny styl.
Dziś bawi publiczność nietuzinkowym podejściem do prowadzenia koncertu. Ma bardzo dobry kontakt z publicznością i wszechstronny repertuar, od szant przez poezję do klasyki polskiego rocka. Od kilku lat regularnie koncertuje na Mazurach, nierzadko przypływając na swój koncert własną łódką.

Sobota

Wystąpienie ma na celu zaproponowanie alternatywnego czasu rozgrywania przygód w Barsawii. To jest – zaraz po Pogromie, w roku otwarcia bram Throalu. Świat jest jeszcze zupełnie pusty, dziki i w dużej części skażony. Nie ma dróg, wymiany handlowej, wielkiej polityki ani administracji. Kontakty między izolowanymi przez stulecia społecznościami dopiero zaczynają się zawiązywać. Odbywa się to niejednokrotnie w dramatycznycph okolicznościach, gdyż Dawcy Imion oddalili się od siebie językowo, kulturowo i mentalnie. Część z nich uległa splugawieniu. Horrory i dzikie bestie wciąż obficie plenią się po bezdrożach i w ciemnych zakamarkach jaskiń. Czy w takich realiach możliwe jest w ogóle odbywanie podróży i przygód? I czy ten świat potrzebuje swoich bohaterów? A jakże, bardziej, niż kiedykolwiek indziej!

Podczas krótkiego wystąpienia podzielę się swoimi doświadczeniami z prowadzenia kampanii osadzonych w tym okresie. Podam trochę przykładów i ciekawostek oraz opowiem o graniu w piaskownicy.

prowadzi Stanisław Żórawski

 

11:00 Ucieczka z Powietrznej PrzystaniBartłomiej ‘Coen’ Zieliński

Po upadku Powietrznej Przystani, Theranie wycofali się z Barsawii,dla pewnej grupy Dawców Imion to nie oznacza nic dobrego. Nic dobrego nie czekało na ludzi którzy marzyli o własnym kawałku ziemi – o odbudowaniu królestwa Landis. Lochy i kazamaty za marzenia … Krew i łzy za myśl o wolności … Bat i stryczek za słowa prawdy … Wy jesteście wybrańcami Iopos, Srebrną Gwardią, wolą Uhla Denairasty na ziemi. A jego rozkaz był jasny “uwolnić uwięzionych”. Miejsce akcji to Ruiny Powietrznej Przystani – podczas ostatniej wojny to tu rozegrała się batalia która odmieniła znany nam świat. To tu upadł wielki smok, tu dokonał też żywota król Barsawii Neden, w końcu to tu Krwawe Elfy wkroczyły do walki u boku Troli z Lśniących Szczytów. Przygoda ta jest częścią kampanii Ioposkiej [postacie sa stronnikami Iopos]. Jako emisariusze/szpiedzy macie przedostać się do ruin Powietrznej Przystani i uwolnić trzymanych tam więźniów. Niech nie odstraszy was słowo szpieg – bohaterowie są różnorodni i jeśli przyjdzie do walki nikt nie zostaje w tyle. Scenariusz zaplanowany jest nieliniowo,pozwala na zrealizowanie osobistych celów postaci – jest w nim miejsce i na dyplomacje i na epickie starcia. Jako członkowie “Silver Branch” zagracie adeptami kręgów 4+ (postacie będą pre-made,) Gramy na zasadach pełnych edycji 4, z full listą talentów i czarów.

11:00 Arancia: Don’t Drink the Water! Andi Watson (FASA)

A typical Arancian village has been overcome with an ailment. Can you and your fellow Heroes find the cause and save the residents. Welcome to a new setting for Earthdawn- Arancia: The Dusklands.

11:00 Treasure HuntJosh Harrison (FASA)

An old Troubadour song points to a legendary treasure in a forgotten temple. Can you figure out the clues and navigate the corruption at the edge of the Badlands? (You aren’t the only ones looking, either…)

Zapraszamy serdecznie na kalambury drużynowe. Będziecie mogli sprawdzić nie tylko swoją wiedzę o świecie, ale również to jak dobrze dogadujecie się między sobą jako drużyna. Niech Pasje nad Wami czuwają.

Pamiętacie z dzieciństwa grę w państwa i miasta ? Tym razem będziecie mieli okazję zagrać w wersję Earthdawnową. Będziecie zgadywali miasta,talenty, zaklęcie i wiele innych. Trzeba nie tylko znać odpowiedzi, ale też znaleźć takie, na które nie wpadną Twoi rywale.

Killing stuff in an RPG is fun, but sometimes you want a little… more. Let’s talk about other kinds of challenges & how to bring them into your game.

panelist Andi Watson and Josh Harrison (FASA)

16:00 Zmora przeszłości – Katarzyna ‘Kabiś’ Jabłońska

Wasz dawny przyjaciel, wpływowy kupiec, członek zarządu gildii kupieckiej i poważany obywatel Trawaru prosi Was o pomoc w spłaceniu długu, ktory niegdyś zaciągnął. Oferuje dobre pieniądze, przywileje, przygodę i sławę. Dostaliście jedno ostrzeżenie: Nie ufacie nikomu! Czy wszytsko jest takie proste i prawdziwe? O tym przekonacie się na sesji.

16:00 Skowyt duszyWojtek Łebkowski

Oblewanie kolejnego zakończonego kontraktu, przerywa smutna opowieść pewnego zakłopotanego ojca małej dziewczynki. Nasi dzielni bohaterowie nie mogą jej zawieść, muszą odnaleźć bardzo ważną dla niej osobę. Ostatnia wiadomość od tej osoby nadeszła z wioski Żabi Staw… Prosta misja? Czy w świecie po Pogromie istnieje coś takiego? Jaki wpływ wywrze na nich pewne szokujące odkrycie? Czy na twarzy dziewczynki znów zagości uśmiech?

16:00 Wstąp do Straży Miejskiej Wielkiego Targu – Sebastian ‘Basti’ Wawrzyńczyk

Wielcy bohaterowie przemierzają prowincję walcząc z bestiami, horrorami, łowcami niewolników i Theranami by Barsawia była bezpiecznym miejscem. Ci dzielni adepci wykorzystują magię by wspomagała ich w tych działaniach czy są wojownikami, czy mistrzami żywiołów. Sława często ich wyprzedza, a historie ich przygód opowiadane są w wielu karczmach i zajazdach. Właśnie wyruszają na kolejną wyprawę w poszukiwaniu zapomnianego kaeru. Ale ta historia nie jest o nich. Jest o Was, Dawcach Imion w których magia nie przebudziła się. Dla was zaczyna się kolejny dzień służby w Straży Miejskiej Wielkiego Targu. Pijani adepci, przemytnicy, wyznawcy szalonych pasji, kłótnie domowe i nielegalne bójki. Co czeka na Was podczas dzisiejszej służby? Raczej zabawna sesja w której będziecie mogli poczuć jak to jest być zwykłymi dawcami imion.

„Rasy Barsawii ” to konkurs, który odbędzie się po raz drugi na Orichalcum. Jego główną ideą jest odgrywanie postaci i dobra zabawa. Zebrane drużyny, będą reprezentowały różne rasy ze świata Earthdawna. Ich zadaniem będzie odgrywanie improwizowanych scenek na podany temat, oraz udział w konkurencjach konkursowych. Drużyny przewidziane w konkursie to: krasnoludy, elfy, wietrzniaki, obsydianie, t’skrangi, trolle. Maksymalnie trzyosobowe drużyny staną do walki w sobotnich eliminacjach, jednak tylko dwie najlepsze dostaną się do wielkiego finału! Dodatkowo punktowane będą charakteryzacje i stroje! Co będzie można zobaczyć podczas „Ras Barsawii ”? Manipulacje, negocjacje, historie barsawiańskich adeptów, ratowanie skóry, mnóstwo humoru i czego jesteśmy pewni, doskonałego odgrywania postaci. Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!

We have captured Josh and Andi from the Earthdawn team. We’re invite you to help us interrogate them to discover FASA’s Earthdawn future plans. They have both been secretive, but with your help we are sure that done secrets will be learned.

Andi Watson and Josh Harrison

“Dawcy Imion! Słuchajcie uważnie! Oto przed Wami niezwykłe widowisko, którego Wasze oczy jeszcze nie widziały! Niezwykli Mistrzowie Żywiołów okiełznają dla Was ogień! Przybywajcie tłumnie! Nie możecie tego przegapić!”

Mamy ogromny zaszczyt ogłosić, że gościem tegorocznego Orichalcum będzie Teatr Ognia Widmo.

Powstał wiosną 2010 roku w niewielkim miasteczku na Mazowszu – Glinojecku. Członkowie grupy różnią się wiekiem, miejscem zamieszkania, uczęszczają do różnych szkół. Łączy ich jedno – wspólna pasja – taniec z ogniem.

Próbkę ich umiejętności możecie obejrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=1tCYAmEYksM

Kto nie może spać będzie mógł zagrać 😉 Oto sesje nocne dla Was:

Arancia: Don’t Drink the Water!Andi Watson (FASA)

A typical Arancian village has been overcome with an ailment. Can you and your fellow Heroes find the cause and save the residents. Welcome to a new setting for Earthdawn- Arancia: The Dusklands.

Karawana Sebastian ‘Basti’ Wawrzyńczyk

Ochrona karawany normalnie jest spokojnym zajęciem, trochę nudnym i rutynowym. Ale od kilku dni śledzi was jakiś powietrzny okręt, a Gurrnir (wasz kucharz) co wieczór denerwuje się, że ktoś Wam podbiera zapasy. Zbliża się noc. Co jeszcze może Wam się przytrafić?

Z pomocą kryształom – Katarzyna ‘Kabiś’ Jabłońska

W przygodzie drużyna śmiałków spróbuję rozwiązać zagadki pewnego miasteczka, znaleźć wielkie skarby, pomóc ofiarom katastrofy czy spotkać się oko w oko z niebezpieczeństwem godnym poszukiwaczy przygód.

ShadowDawn: Żegnam ozięble – Michał ‘Kosmit’ Kosmala

Wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Nawet współpraca, która wydawałaby się przetrwać wszystko, nawet Cykl Niskiej Magii. Run po runie, ktoś sprząta Wam łup sprzed nosa, a Wasz pracodawca ma tego po dziurki w nozdrzach. Wy zresztą też. Zadanie zdaje się proste – dorwać złodzieja. Gdybyście tylko wiedzieli coś więcej ponad to, że jest jednooki…

Sesja dla 4 osób  – znajomość Earthdawna i Shadowruna wymagana. Karty postaci w języku angielskim.

Niedziela

Znany z wielu konwentów konkurs narracyjny tym razem w konwencji Earthdawna. Muzyka, grafiki i Story Cubes zainspirują uczestników do improwizowanych opowieści, godnych najsłynniejszych Trubadurów Barsawii!!!

Konkurs w którym będziecie mogli spróbować odgadnąć hasła związane z Earthdawnem opierający się na zasadach teleturnieju Koło Fortuny

Zakończenie konwentu i wręczenie nagród zwycięzcom konkursów.